Garfield Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Ok, here is the question: I have made a non-joinable NPC who wants <CHARNAME> to kill the joinable NPC. There is a whole talk with this non-joinable NPC (Henry) where he proposes to kill the joinable NPC (Ginera). This talks happends when <CHARNAME> and Henry talks for the first time. Then..... How to I get Henry to talk to me again afterwards when I click on him?
Andyr Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 You need a condition in his dialogue block that returns true when he's clicked on. So, for example, something like NumTimesTalkedToGT(0).
Garfield Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 Great thanks, it works fine. But is it possible to start a chain at that point. I mean: I try toput a CHAIN IF ~NumTimesTalkedToGT(0)~ THEN ... But it doesn't work. So are CHAIN and the NumTimesTalkedToGT() trigger uncompatible? Or maybe there is a problem in the rest of my chain...
Andyr Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 It should work. Remember CHAIN blocks need to be at the end of your .d, though. If you post the file and error message we might be able to figure out what's up.
Garfield Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 I post the file(in French, don't be surprised), but there is no error message, just a non joinable NPC that doesn't speak when clicked on. BEGIN ~G#Henry~ IF ~NumTimesTalkedTo(0)~ THEN BEGIN FirstMeeting SAY ~J'ai entendu parler de vous <CHARNAME>. Je pense que vous serez la personne la plus apte a accomplir la tâche que je ne peux moi même exécuter. Il est en cette boutique une gnomesse. Il vous faudra la tuer et me ramener un papier qu'elle a sur elle afin de gagner une bonne somme d'argent.~ = ~Facile non?~ ++ ~En effet, je suis votre <MANWOMAN>!~ + Deal ++ ~Hors de question!~ + Noway ++ ~J'aviserai...~ + MayB ++ ~Pourquoi ne pas le faire vous même?~ + Whynot ++ ~Qu'y at-il de si important sur ce papier?~ + Certif END IF ~~ THEN Whynot SAY ~Ma condition ne souffre pas de basses besognes. Alors, allez vous m'aider oui ou non?~ ++ ~En effet, je suis votre <MANWOMAN>!~ + Deal ++ ~Hors de question!~ + Noway ++ ~J'aviserai...~ + MayB ++ ~Qu'y at-il de si important sur ce papier?~ + Certif END IF ~~ THEN BEGIN Certif SAY ~Un vieux certificat de propriété, sans importance pour des gens tels que vous, mais capital pour moi. Désirez vous donc m'aider?~ ++ ~En effet, je suis votre <MANWOMAN>!~ + Deal ++ ~Hors de question!~ + Noway ++ ~J'aviserai...~ + MayB ++ ~Pourquoi ne pas le faire vous même?~ + Whynot END IF ~~ THEN BEGIN Deal SAY ~Bien,ne tardez pas, ramenez-moi ce papier!~ IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("KillGin","GLOBAL",1)~ EXIT END IF ~~ THEN MayB SAY ~Bien, je vous attendrais ici!~ IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("KillGin","GLOBAL",2)~EXIT END IF ~~ THEN Noway SAY ~ Vous ne pouvez pas me tourner le dos sans conséquence, <CHARNAME>!~ IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal ("KillGin","GLOBAL",3) EscapeArea()~ EXIT END IF ~PartyHasItem("G#acte")~ THEN BEGIN Adieu SAY ~Merci, grace a vous je vais récupérer les terres de ces gnomes sans importance. Je serais riche! Allez, partez, ma vue ne souffre pas les gueux de votre genre!~ IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("Gindead","GLOBAL",1) EscapeArea()~ EXIT END ******** works fine up to here CHAIN IF ~NumTimesTalkedToGT(0) InParty("G#Gin"Ginera, the joinable NPC)~ THEN BG#Henry Traitres ~Alors comme ça vous avez pris la gnomesse avec vous... Bravo Ginera, vous avez trouvé des compagnons de route au moins aussi insensés que vous. Vous me le payerez. Tous!~ DO ~SetGlobal("Traitres","GLOBAL",1)~ ==BG#Gin ~Non, je vous en prie Henry, ceci est entre vous et moi, laissez <CHARNAME> et ses compagnons en dehors de tout ceci!~ ==BG#Henry ~Fi! S'il ne sont pas avec moi, ils sont contre moi. On ne se rit pas impunément de Henry de Castelronce.~ ==BG#Gin ~Vous agitez votre titre nobiliaire comme s'il avait encore quelque valeur. Mais vous savez aussi bien que moi que vous n'êtes rien, et vous ne pouvez vous en prendre qu'a vous même.~ ==BG#Henry ~Comment oses-tu, misérable! Ta famille de nabots m'a réduit àla déchéance, et tu en payera le prix. Ton père a été bien insouciant de te confier certains documents. Je trainerais bientôt le clan Gemseeker dans la boue comme vous m'y avez traîné! Quant àvous <CHARNAME>, ne dormez que d'un oeil, mon pouvoir n'est pas aussi reduit que le pense la gnomesse...~ DO ~IncrementGlobal ("KillGin","GLOBAL",3) EscapeArea()~ EXIT END BEGIN ~BG#Henry~
Andyr Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 You look like you're missing some BEGINs in the start of those blocks, though if you say those bits work then perhaps WeiDU got less strict while I wasn't looking. Henry appears to be using G#HENRY as his dialogue file at the start and then BG#HENRY for the CHAIN. Are both assigned? Changing BG#HENRY to just G#HENRY should fix it. You don't need a separate dialogue file for the CHAIN (and a character not in the party will only have one dialogue file available anyhow). Or if not, try adding a negative WEIGHTing to the CHAIN and see if that works.
Garfield Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 Changing BG#HENRY to just G#HENRY should fix it. Yeah right, splendid! Fabulous!Wonderfull! Well, er, just thank you,now everything works well And yup, those blocks working without BEGINs, that's weird. I forgot to put the mand it worked anyway I added them however, just to be sure
jastey Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 I almost never put any BEGINs in block headers, works perfectly.
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