Jump to content

Translation request


CamDawg

Recommended Posts

@302100 = ~Set All Items to Have 1 Lore~

 

This one just needs a translation. These below...

 

@221001 = ~Proficient: At this level the character can use the weapon with no penalties.~
@221002 = ~Specialized: At this level the character receives +1 to hit and +2 to damage with the selected weapon. He also gains an extra 1/2 attack per round with the selected weapon.~
@221003 = ~Mastery: At this level the character receives +3 to hit and +3 to damage with the selected weapon. He also gains an extra 1/2 attack per round with the selected weapon.~
@221004 = ~High Mastery: At this level the character receives +3 to hit and +4 to damage with the selected weapon. He also gains an extra 1/2 attack per round with the selected weapon. He gains a -1 to speed factor with the selected weapon.~
@221005 = ~Grand Mastery: At this level the character receives +3 to hit and +5 to damage with the selected weapon. He also gains an extra 3/2 attacks per round with the selected weapon. He gains a -3 to speed factor with the selected weapon.~
@221006 = ~You have been given proficiencies to start your character with.  These represent the ability to effectively use weapons.  You may choose from any of the selectable proficiencies available to your character class.  If your character is a fighter he will be able to choose the same proficiency up to five times.  This will grant him additional levels of specialization with the weapon listed.  Keep in mind that a character can use any weapon available to his race and class whether he has proficiency with it or not.  However, if he attacks using a weapon that he is not proficient with, he suffers a minus to his attack roll.

Proficiency Slot Table:
1 slot: none
2 slots: +1 to hit, +2 to damage, an extra half attack.
3 slots: +3 to hit, +3 to damage, an extra half attack.
4 slots: +3 to hit, +4 to damage, an extra half attack. -1 to speed
5 slots: +3 to hit, +5 to damage, an extra one and a half attack. -3 to speed~

 

Those proficiency lines are better taken from your default dialog.tlk and then modified with the 'True Grand Mastery' bonuses--the lines are originally:

 

9288 @221006

32116 @221001

32117 @221002

32118 @221003

32119 @221004

32120 @221005

 

Needed for all languages BG2 Tweaks is currently available in: Czech, French, German, Italian, Korean, Polish, Russian, Spanish, and Chinese.

Link to comment

Here is the requested French translation :

 

@302100 = ~Attribuer une connaissance requise de 1 pour tous les objets~

 

@221001 = ~Compétent : à ce niveau, le personnage peut utiliser l'arme sans pénalité.~

@221002 = ~Spécialisé : à ce niveau, le personnage bénéficie d'un bonus de +1 pour toucher et de +2 aux dommages, avec l'arme sélectionnée. Il gagne également une demi-attaque supplémentaire par round.~

@221003 = ~Maître : à ce niveau, le personnage bénéficie d'un bonus de +3 pour toucher et de +3 aux dommages avec l'arme sélectionnée. Il gagne également une demi-attaque supplémentaire par round.~

@221004 = ~Haut maître : à ce niveau, le personnage bénéficie d'un bonus de +3 pour toucher et de +4 aux dommages avec l'arme sélectionnée. Il gagne également une demi-attaque supplémentaire par round et réduit son facteur de vitesse de -1.~

@221005 = ~Grand maître : à ce niveau le personnage bénéficie d'un bonus de +3 pour toucher et de +5 aux dommages avec l'arme sélectionnée. Il gagne également trois demi-attaques supplémentaires par round et réduit son facteur de vitesse de -3.~

@221006 = ~Vous avez reçu un certain nombre de points de compétence à la création de votre personnage. Ils permettent de mesurer avec quelle maîtrise il manie les armes. Vous ne pouvez attribuer de points de compétence martiale qu'aux armes autorisées par la classe du personnage. Si ce dernier est un guerrier, il pourra affecter jusqu'à 5 points à une même arme. Cela lui donnera une plus grande maîtrise dans l'arme choisie. Souvenez-vous qu'un personnage peut utiliser n'importe quelle arme autorisée par sa classe, qu'il lui ait ou non attribué des points de compétence. Cependant, s'il attaque avec une arme avec laquelle il n'est pas compétent, il recevra une pénalité à ses jets d'attaque.

 

Tableau des points de compétence :

1 point : aucun bonus

2 points : +1 au toucher, +2 aux dégâts, 1/2 attaque supplémentaire

3 points : +3 au toucher, +3 aux dégâts, 1/2 attaque supplémentaire

4 points : +3 au toucher, +4 aux dégâts, 1/2 attaque supplémentaire, facteur de vitesse -1

5 points : +3 au toucher, +5 aux dégâts, 3/2 attaques supplémentaires, facteur de vitesse -3~

 

Additionnaly, could you please alter two strings in the existing French translation ?

 

setup.tra:

Replace

@312400 = ~Empêcher le romance entre Aerie et Haer'Dalis du commencement~

With

@312400 = ~Empecher le demarrage de la romance entre Aerie et Haer'Dalis~

 

Replace

@411000 = ~Donner à Kagain 19 de constitution~

With

@411000 = ~Donner 19 de constitution a Kagain~
Link to comment
9288 @221006
would be 9588

 

32116 @221001
and
32117 @221002
are each the same, or I don't see the difference.

 

German translations:

 

@302100 = ~Setze Sagenkunde bei allen Gegenständen auf 1.~

 

@221001 = ~Fertigkeit im Umgang: Der Charakter kann die Waffe ohne Abzüge führen.~

@221002 = ~Spezialisiert: Der Charakter erhält mit der entsprechenden Waffe +1 auf Trefferwurf, +2 auf Schaden und +1/2 Angriffe je Runde.~

@221003 = ~Meisterschaft: Der Charakter erhält mit der entsprechenden Waffe +3 auf Trefferwurf, +3 auf Schaden und +1/2 Angriffe je Runde.~

@221004 = ~Hochmeisterschaft: Der Charakter erhält +3 auf Trefferwurf, +4 auf Schaden, -1 auf Initiative und +1/2 Angriffe je Runde mit der entsprechenden Waffe.~

@221005 = ~Großmeisterschaft: Der Charakter erhält +3 auf Trefferwurf, +5 auf Schaden, -3 auf Initiative und +1 1/2 Angriffe je Runde mit der entsprechenden Waffe.~

 

 

@221006 = ~Zu Beginn des Spiels erhält Euer Charakter einige Fertigkeitspunkte. Sie repräsentieren seine Fähigkeit im Umgang mit Waffen. Ihr könnt diese Punkte auf alle Waffengruppen verteilen, die dem Charakter aufgrund seiner Klasse zur Verfügung stehen. Wenn es sich dabei um einen Kämpfer handelt, kann er auf eine Waffenfertigkeit bis zu fünf Punkte verteilen. Je mehr Punkte der Charakter für eine bestimmte Waffenfertigkeit einsetzt, desto effektiver beherrscht er die entsprechenden Waffen. Ein Charakter kann prinzipiell jede Waffe einsetzen, die ihm aufgrund seiner Klasse und Rasse erlaubt ist, allerdings erleidet er einen Malus auf Angriffswürfe, wenn er nicht mindestens einen Fertigkeitspunkt auf den Umgang mit dieser Waffenart aufgewendet hat.

 

Tabelle für Waffenfertigkeiten:

1 Fertigkeitspunkt: Keine Anpassungen

2 Fertigkeitspunkte: +1 auf Trefferwürfe, +2 auf Schaden, +1/2 Angriffe

3 Fertigkeitspunkte: +3 auf Trefferwürfe, +3 auf Schaden, +1/2 Angriffe

4 Fertigkeitspunkte: +3 auf Trefferwürfe, +4 auf Schaden, -1 auf Initiative, +1/2 Angriffe

5 Fertigkeitspunkte: +3 auf Trefferwürfe, +5 auf Schaden, -3 auf Initiative, +1 1/2 Angriffe~

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...